Vad är det med mig?

Jag har tappat bort 2 st mössor på 2 månader!

Första var inne på H&M på söder, jag och Fanny stod och provade mössor där och tankspritt måste jag ha lagt den på nått ställe för att sedan fortsätta vidare i vårat mössprovande. Jag kom inte på att jag saknade den förrens vi hade kommit in till stan och jag tyckte att det nog drog lite kallt på huvudet.
Jag skulle ha ringt till H&M och frågade om de hade hittat den, men jag vet inte varför jag inte gjorde det. Kanske en anledning till att köpa en ny? haha

Min andra mössa försvann igår, jag och jockes mamma var och kollade in indiska-rean, och sen var vi även upp till gina och kollade. Och när jag skulle betala på Gina så var mössan borta! putsväck!
Jag sa till Jockes mamma att man inte ska gråta över materiella ting men att det nog var nära nu. Jag famlade runt i butiken och försökte titta på golvet och ställen där jag kunde tänkas ha lagt den ifrån mig, utan resultat.

Jag fick ett nr som jag kunde ringa när butiken hade stängt vid 19. Tack tänkte jag, jag provar då. Fast jag var rätt övertygad om att nån nog hade snott den, jag menar det är typ världens snyggaste wesc-mössan, hallå?!

Så i mitt sorgearbete över min mössan bestämde vi oss för att gå tillbaka till Indiska och kolla på mössor. Vi gick egenom H&M, men där var det bara massa modeller som gjorde att man såg ut som en svamp, och sorgen blev bara ännu större!

Tillbaka på indiska hittade jag en roströd mössa som kunde fylla mitt tomrum, och som lite extra plåster köpte jag en lila också. Rest in peace mössan.

På bussen hem så chansade jag och ringde Gina iaf, och frågade om de hade hittat någon turkos mössan, och de hade de!! JIPPI! I ren panik så hasplade ja ur mig; åh kan ni lägga undan den åt mig? När jag berättade historien för Jocke så frågade han mig varför jag hade frågat om de kunde lägga undan den, som om jag skulle köpa den.
Jag vet inte tjoade jag, jag var bara så lycklig att den hade hittats.

Så vad har vi lärt oss av denna? Haka alltid fast mössan i ett senilsnöre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0