Höger eller vänster?

Jag trodde jag skulle göra mega mycket idag! Jag tror alltid att jag ska vara effektiv, eller ja, ibland är jag ju det. Men inte idag, jag har setat här, jag har kollat i kylen - insett att det inte fanns ett skit att äta, gått tillbaka, försökt städa - men tröttnat.

Jocke kommer hem vid ett, kl två ska vi till banken, och hör lite, inför framtiden.
Idag är en sån dag som jag är lite rädd för framtiden, eller kraven inför framtiden, kraven på en själv.
Ut och res! Se världen! Ni är så unga!

Men.. vad händer med min lägenhet? Jobbet jag trivs så himla bra på? Studier? Lån?
Jag känner mig så virrig, vad vill jag? Det är sån press på en, att man ska ha hunnit se halva världen, man ska hunnit plugga till nått som ger fet lön, och ha barn innan 25 för man vill vara ung mamma. Men.. hur ska jag hinna? Hur ska jag kunna välja? "Ja men vad är viktigt för dig?" Ja inte fan vet jag.. Allt? "Ja men man måste välja.." Jag vill inte!

Min vän Jonas har flyttat till Barca, han sålde allt och drog. Jag vill ha det bästa av två världar. Jag vill förverkliga mina drömmar! Men jag hämmar mig själv, jag kommer aldrig klara det.. Eller? Fast vad är mina drömmar egentligen?

Vad är era drömmar?

Det jag vet är iaf, vad mina drömmar än är, så känner jag mig otroligt trygg att jag har Jocke vid min sida, hand i hand mot framtiden.



bilden tog jag i tanto förra vintern


Kommentarer
Postat av: Eva

Men hallå, du bloggar :) Det gör jag med, för femtioelfte gången har jag åter igen startat upp en ny tantblogg.jag liksom vill blogga men har sällan ngt att skriva där.Jag har sett att folk i min ålder lägger ut mängder av foton när fantasin tryter men hittills håller jag mig till hur mycket snö det kommit..typ..men titta gärna in ändå :)

2010-01-29 @ 14:22:53
URL: http://kominochtaentitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0