När jag blir vuxen vill jag bli..

INGEN ANING! Vad pluggar ni egentligen?

Jag har börjat fundera på om man ska plugga iaf. Men till vad? Min projektanställning går ut i dec och efter det vill jag veta vad jag ska göra. Dock kan man ju inte börja plugga på en gång då, men till våren kanske.
Jag har klickat runt lite på studentum och jag kommer inte fram till någonting. Antingen hittar jag en utbildning så är den i fel stad eller så är det för höga poäng.

Jag har kollat allt från textillärare till beteendevetare till gudvetvad.
Jag, Sus och Annelie pratade om det idag. Lärare vore skoj, jag har haft med mig det tanken länge. Men plugga i 5 år för inte allt för upphetsande lön. Men å andra sidan vill man ju ha ett jobb man trivs med = lite mindre pengar = lite mer tillfredställd människa.

Syatelje kanske vore roligt. Eller tygaffär, heja personalrabatt! Jag måste skapa nått! Måste jobba praktiskt. Tror jag iaf. Vad vet man egentligen? Just nu känner jag mig helt lost!

 


Kommentarer
Postat av: Mariehem

Jag pluggar ju till tandtekniker, rätt nice. Då skapar man :)

2009-09-16 @ 19:44:13
URL: http://mariehem.blogg.se/
Postat av: sandy!

Hello maRY!

Jag tycker du ska satsa på vad du tycker är kul. Man kommer längre då. Jag läser nu andra året till produktionsledare på malmö högskola.:D As kul men skit mkt i skolan nu, jag borde plugga nu istället för att läsa bloggar! PUSS

2009-09-16 @ 20:17:58
Postat av: Isa

2009-09-16 @ 22:02:55
Postat av: Isa

Jag pluggar teologi på distans jag, är helskoj!

2009-09-16 @ 22:05:00
URL: http://uwantto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0