Mamma, jag förstår dig!

Idag blev jag lite äldre än vad jag var igår, för idag insåg jag varför man alla gånger inte vill åka till hejdlöst stora Ica Maxi för att köpa lite mjölk. Mamma, jag har äntligen förstått.

Idag skjutsade jag Jocke till jobbet, jag vet jag är väldigt snäll och borde bli väääldigt bortskäm tillbaka. Tacktack.
Och påvägen hem tänkte jag, mjölk vore bra.. Ica Maxi? neeej, Willys? neeeeej, nej! Statoil - det blir bra!
Jag kände att jag inte orkade att gå in på en megastor affär som har typ en miljon reklamskyltar om extrapriser och mängdrabatter.
Så morgontrötta och nyvakna jag svängde förbi Statoil. Köpte min mjölk, betalade säkert 2 kr mer per liter. Betalade, gick därifrån helnöjd.
Jag har äntligen fattat det.

Moget maary!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0