En öl, tack!

Igår träffades jag, Annelie och Kattis över lite alkohol. Och så blev det, men först käkade jag och Annelie middag på Bamboo Palace. Kinammmmmmhat! Efter det tog vi bussen till Kungsholmen, för jag fick höra att mitt i city och gamla stan var turistfällor så vi drog oss bortåt. Först till Lokal och tog en öl, sen vidare till Lemon där Kattis lämnade oss för några andra polare. Bangare!

Och där satt jag och Annelie pratade om allt annat än rumsrena saker. Vi hade vårat lilla bord, som nästintill stod brevid ett annat bord. Annelie satt på soffan och efter ett tag hoppade jag dit för att slippa skrika. Då invaderade ett stort kompisgäng vårat bort och det brevid.
"herregud..vad gör de?" 
"alltså är det ok att vi sitter här?"
"Jaja, det går väl bra.."

Då ska ni veta att jag sa inte, "jaja, det går bra att din vän här sitter PÅ mig" Nog för att de hade trängt ut oss i hörnet på soffan så var det en snubbe som var så fräck att han med jämna mellanrum styckte sig mot mig så Annelie typ ramlade av soffan.
Jag bad honom flytta sig bortåt. Han ba; "du bollibompa ringde och ville ha tillbaka sitt vatten" och pekade på min öl. Ja ba; "du.. ålderdomshemmet ringde och sa att det nog var dags för dig att gå hem." Då blev han tyst och lämnade oss ifred.

MIttemot oss satt tandblekta Andreas, som stoltserade med att han bara bodde i Sverige på sommaren. Ohlala extotic tänkte vi, vad kan han jobba med. Där satt han med sin perfekta solbränna och log; Jag är flygvärdinna sa han otroligt snoffsigt.
JAG HÖLL PÅ ATT DÖ sv skratt! 
När han insåg att vi inte alls tyckte det var coolt la han hastigt till "Men jag är inte bög! Jag är inte det!!" Hahaha!
När vi väl hämtat oss lite förklarade vi tyckte att hans jobb verkade otroligt spännande.

Annelie väsnades med att kalla mig Baby hela kvällen (Japp, typ alla på Copyswede kallar mig Baby, eller snorvalpen) Han, Andreas tittade på mig. Ja ba: ja, du började nog 3 eller 4:an när jag föddes. (Han var 32 så titta så rätt jag hade)
Då dök Andreas vän Patrik upp han ba; Jag önskar att alla kvinnor i Stockholm vågade klippa av sitt långa hår" och tittade på Annelies tuppkam.
Resten av kvällen satt Patrik och förklarade sin kärlek till Annelie och hennes hår och försökte få reda på vart hon fick annars så kan kunde vara där och stöta på henne igen.
Medans han Andreassnubben satt och log fånigt med sitt pepsodent-leende.

Vid kl 12 sa jag att det nog var dags att dra, tar ju lite tid att komma hem när man bor i hooden. Men allt flöt på bra och jag var hemma 01.15 och kröp ner i bingen som min baby.
Sjukt kul att vara ute och träffa på alla dessa skumma människor men bästa är nog att komma hem och veta att världens bästa babyboo är där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0