Lingonberry-weekend

Idag är det 7 år sen Usama bin Laden genomförde terrorattacken. Man vill knappt tänka på vilket otrolig planering som pågått för att skrida i verket. Och att människor ens vill andra människor så illa.
På våran NYC-tour besökte vi ground zero, det var på nätt sätt overkligt och på nått sätt vart jag besviken. Det såg ut som vilken arbetsplats som helst, grävmaskiner och verktyg.

Det sägs att de ska bygga upp ett nytt torn, som t.o.m ska bli högre än world trade canter. Liberty-tower.
Idag kommer det sändas massa minnesprogram på tv:n.

Igår tog jag mig en promenad till våran lokala CVS-store. Där säljs allt från smink till läkemedel till skolmaterial. Kvällen var skön, så jag tog min ipod och gick.
Jag hade en liten lapp i fickan om saker jag skulle komma ihåg att titta efter. Vitaminer hade jag skrivit längst upp, eftersom att detta landet har så wicked food så tänkte jag att det är nog bäst att jag äter lite vitaminer på burk.
OCH kära kvinnor.. Jag har snart levt 3 veckor i detta landet och lingonveckan har inte kommit än. Snabb matte säger att den ju kommer komma och besöka mig ganska snart. Så jag bestämde mig även för att införskaffa vårat så kallade hjälpmedel.

Sagt och gjort, jag begav mig till den avdelning i affären, alla förpackningar var i hemska pastellfärger och hette massa konstigt. Hade bilder på förpackningen om hur kan skulle använda dem, dumma amerikaner.
Så vad väljer man.. jag blev nästintill lite rädd. Funderade på om jag kanske kunde ringa Caroline och be henne skicka lite up and go från korsnäsgården. Va modig tänkte jag. Ta bara nått. Men så ser jag.. Tena Lady. Jag nästan hoppar till av lycka, nått jag känner igen!  Att det är ett märke för kärringar med lekarsbesvär i Sverige - det skiter jag i! Jag är glad och nöjd!

Huvudet högt och med ett leende går jag och betalar. Nu är det bara att gå hem och sätta sig och vänta.

Kommentarer
Postat av: Sofie

hej gumms!

Fan Piper verkar vara en riktig skitunge!

Skönt att hostföräldrarna börjar förstå och ska ända på det. förstår om du tycker de är drygt. Men det blir säkert bättre. och snart är det ju Jul tänk så. hoppas du mår bra och hittar massa kompisar! Saknar dig här hemma. Puss och Kram

2008-09-11 @ 23:55:33
URL: http://superslurp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0