BREAK DOWN!

Värsta morgonen ever!

Situation:

7.45  -kommer jag upp, båda ungarna är på strålande humör.

7.50
- går mamma från huset, Piper frågar om mamma kan ringa när hon är på tåget, visst inga problem.

7.53
- Piper står och klagar för att mamma inte ringer.

7.56 - Klagar och klagar..

8.05
- Mamma ringer, allt är frid och fröjd.

8.20
  - Jag ber tjejerna sätta på sig sina skor för det är dags att gå till Pipers skolbuss. Piper säger att hon ska prata med mamma ingen, att hon har nått hon måste säga till henne. Jag säger att vi inte har tid, att vi måste gå nu. Jag ber henne välja ett par skor hon ska ha på sig. Hon skriker åt mig att hon inte vill ha några skor. Jag tar fram ett par flipflops, nu skriker hon istället att hon inte gillar mig och att hon inte vill ha mig som nanny (som om jag inte hört det förrut) Jag blir arg och säger åt henne att väljer hon inte ett par nu så kommer jag välja ett par.
Hon går bananas och slänger flipflopsen. Då säger jag att hon har en sista chans att välja skor, för vi har inte tid för sånt här. Då springer hon och sätter sig under köksbordet.

8.25 -  Jag känner att tårarna är riktigt nära, jag är arg, förtvivlad och alldelse matt. Så jag ringer hostdad och när han svarar går det inte att hålla på det, jag stormtjuter fram - I caaaaant get Piper to schoool..
Han lovar att vara hemma om några minuter.

8.30 - Hostdad är hemma, jag står fortfarande i köke och vrålgrinar. Han pratar med Piper i vardagsrummet, jag hör han fråga henne varför hon beter sig såhär, hon svarar med tystnad. Han säger även att han skulle förstå mig om jag åkte hem, för hon gav mig inget annat än problem.

8.40 - han skjutsar Piper till skolan och 10 min senare går jag med Erin.

Blir det inte någon ändring illa kvickt så kommer jag inte bli långvarig här, jag orkar med detta. Ett rent helvete. Förjävligt att veta att varje morgon är en brottningsmatch innan man fått iväg dem.
Och att få höra varenda dag att de inte vill ha mig här. Det tar ganska mycket på en.

Jag menar, hur mycket ska man behöva stå ut med?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vart i NY ar det du bor?

2008-09-15 @ 20:41:26
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hoppas det blir bättre med det jobbiga barnet!

2008-09-15 @ 21:37:01
Postat av: S på Slaggen

slå till ungen! hade jag gjort!

2008-09-15 @ 22:32:08
URL: http://mittlivsomsofia.blogspot.com
Postat av: anna

amen wtf. kan du inte byta familj om de inte skärper sig? how much can one take liksom? do it nu!!

2008-09-15 @ 22:35:25
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-15 @ 22:43:52
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: S på Slaggen

orka med astronauten??

2008-09-16 @ 15:05:16
URL: http://mittlivsomsofia.blogspot.com
Postat av: Sofie

Gumman då (F)

Jag hoppas verkligen att det blir någon ändring snart förstår att du inte orkar. men ha tålamod och håll humöret uppe!

Tänker på dig!!

Puss och Kram <3

2008-09-16 @ 18:30:05
URL: http://superslurp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0