Im wanted!

Igår va en heltgrym dag! Jobbade ju på Åhlens i Sickla. All personal var asschyssta och jag blev snabbt en i gruppen. Dagen gick väldigt fort, de där 8 timmarna bara for förbi.
Så de ringde och frågade om jag ville jobba idag med!! 15-19, skön tid.

Men att ta sig dit var ett litet projekt. Jag visste att jag skulle til Gullmars och efter det tunnelbanan till Slussen, men efter det, ojoj. Det var skyltar och pilar överallt.
Och när jag väl hittat ner till bussarna, började projekt nr 2 att försöka hitta just min buss. Och när jag väl kommer dit så blinkar raden med min buss på stora kolla-här-vilken-buss-du-ska-åka-tavlan. Så försökte jag fråga någon, men hon hade "iiiiiiingen aning, hihi".
Allt detta gick på en nanoskeund för helt plötsligt ser jag bussen, åka iväg... HELVETE! Jag hatade Stockholm, och Stockholms-skittrafik.
I Falun finns det en buss till stan, och sen 3 bussar till ungefär. Så jag kom fram till busshållsplatsen och började gilla Stockholm igen när jag insåg att nästa buss gick ungefär 12 min senare.
Och eftersom att jag hade vart ute i sån god tid så blev jag fortfaranade inte försenad.

Och små saker i livet som gör mig väldigt glad är när busschaffören har vridigt fram stämplen så man får åka längre med sin remsa. Igår gick min buss 10.45 men han stämplade 11.00 - vilket resulterade i att jag kunde åka på min stämpel enda till Sickla fast jag missade en buss. Hallelujah!

Nu har jag vart bra, duktig och dragit in vuxenpoäng. Jag har redan gjort middagen, så när jag kommer hem ikväll behöver jag bara värma på min utsökta potatissoppa och avnjuta den till Sjukhuset som börjar 19.30.
Eftersom att jag ska ta bilen till jobbet idag, jag hoppas jag hittar.. så kommer jag nog vara hemma vid den tiden istället för 21, som jag kanske vore om jag åkt komunalt.

Ha en bra dag lovers!

Kommentarer
Postat av: mary

vart soppan bra? hur fan mosade du den? med händerna?

2008-10-30 @ 20:13:25
URL: http://marysoul.blogg.se/
Postat av: Sofie

heej babe!

Nu ser man inte dig längre ju. när kommer du hem till hosjö igen då??



Puss

2008-10-30 @ 22:23:26
URL: http://superslurp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0