Panta mera gott folk!

I vårt hem dricks mycket öl, ja kära läsare det är inget att sticka under stolen. Och helst smuggelöl.
Och med ölen kommer burkar, smuggel = ingen pant.
Jocke tycker det är pinsamt att panta, så jag är pantkärringen.
Jag förstår inte folk som inte panta, och idag när det är så jävla inne att vara miljömedveten. Panta, så det blir nya burkar!
Jag pantar - med huvudet högt. Idag gick jag ner till centrum med mina tre !!!! Ikea-pappkassar med pantburkar.
I och med allt de flesta burkarna va burkar man inte får pant för så fick jag 36 kr. Det räckte till nästan ett kaffepaket.

Malin mötte upp mig, hon hade lite att panta mer. Så vi stod där ett tag, kom en gubbe och ställde sig i kö bakom mig, jag såg på han att han vart irriterad för jag hade så mycket burkar. Bara för att han går ner på ICA och köper ett sexpack folköl och dricker en till varje söndagsmiddag och sedan pantar varje burk för sig, när han måndagshandlar.

Sen äre någon plåtterbutik här som ska stänga så de har 30% på allting. Personligen tycker jag de ska toksänka allting så de blir av med det. Iaf, jag köpte 2 häng-lycktor där idag. En grön och en lila. Kommer bli mycket fint i vårat sovrum, så kan man byt lyckta när man byter sängkläder. Kommer bli perfekt!

Sen väntar vi troget på att Akelius ska höra av sig och säga att de har en ny och större lägenhet. Känns jättebra! Jocke ville ju flytta redan innan och jag ser inga nackdelar med att komma härifrån, but still in the hood.

Nu ska jag fixa lite mer, idag ska jag även knåpa ihop köttfärsbiffar med fetaost med kroketter och tzatziki. Mmmh! Det är iofs lite fredagsmat, men jag är ju ledig så jag lyxar gärna till det för min kära.

Hooooola!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bor du i sthlm nu?

2008-10-28 @ 19:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0