Innehållsrik dag!

Idag har vart en händelserik dag. Vaknade av att Jockes mobilalarm gick igång, eftersom att jag vaknar av det varje dag mån-fre. Och jag vaknar alltid först.
Jocke får sms om att han Jocke får skjuts av till jobbet är sjuk och ska vara hemma.
Världens bästa flickvän som man är så går jag upp och skjutsar Jocke till jobbet. Gick på 10 min så det var inte så farligt. Kom hem och gjorde finfrukost åt mig själv och la mig och slökollade lite på tv. Somnade om 1 timme, sen var det dags att gå upp.
Idag har jag uträttat en del bra saker, vart på ungdomsmottagningen och arbetsförmedlingen.
Ungdoms för att skaffa de små vita underbara pillerna igen, gick finfint. Hade en kille, han var asrolig. Eftersom att de var första gången jag var där så blev det massa rutinfrågor men vi flikade även in massa pladder om allt annat. Skönt att man får gå där tills man blitt 23 år. Känner mig inte direkt mogen för att gå till kvinnokliniken, känns som att de förväntar en att vara gravid när man kommer dit. och det kära läsare kommer inte ske på några år.

Sen drog jag vidare till arbetsförmedlingen, han i receptionen var en jävla tjurskalle. Men han jag fick träffa sen var trevlig och responabel. Ska visst dit igen på nått ungdomsmöte om någon vecka.
Jag har ju inte brättat att jag får jobb också. På Åhlens, som timmis. Tyvärr har jag bara jobbat en dag på två veckor, så det är fortfarande för mycket slötid hemma. Men det var utlovat heltid över nov/dec så jag hoppas på det bästa!

Sen drog jag hem och jag har försökt styra upp lite här hemma, men det är så tråkigt att göra själv. Och det känns som det är de enda jag gör om dagarna.

Ikväll funderar jag dock på att färga håret. Mocka med slingor i. Får se hur det blir och om jag vågar. Min mörka trogna färg trivs jag ju egentligen ganska bra i, men omväxling är väl rätt ok med. Vi får se.

Ses sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0