No-spending Mars

Jag har för mig att mars skulle va men månad då man inte skulle köpa nått, det ska ju strykas under att jag tror det. Ingen aning, jag har iaf inte följt det.

Iofs tror jag inte på denna överkonsumtion detta land bistår med, jag i egen högperson bistår med ganska mycket av den överkonsumtionen, iaf när det gället kläder. Så ja, jag lever varje dag med mitt dåliga samvete att jag köper alldeles för dyra kläder som alldeles för smala och alldeles för fattiga barn i Bangladesh gör för 1 kr/dagen. Dock har jag lovat att skaffa ett fadderbarn den dagen jag står med en trygg ekonomi.

Jag var ner till tvättstugan och hämtade min ranson av nytvättade och fint vikta kläder, gick upp och öppnade min garderob och till min milda förvåning är det alltid kaos där. När jag flyttar till hus, ska jag ha en walking closet. Punkt slut. Jag har ingen som helst ordning i min garderob, förrutom min olika avdelningar:

Ni känner ingen er,

1. Kläder jag faktiskt använder OCH gillar. Rätt nyinköpta kläder = kläder man inte tröttnat på.
2. Kläder jag har sparat för att, när insprationen och ambitionen, sy om.
3. Kläder jag tror mig veta kommer bli inne igen, det är bara en tidsfråga.
4. Kläder man tröttnat på men bara inte kan slänga.
5. Kläder man, så klassiskt, "ska ha när man gått ner de där kilorna" Kvinnor, vi alla har dem.
6. Sist men inte minst kommer den tragiska avdelningen, "men gud va billig och så snygg" - plagget du hittade på rea och lovar dig själv att använda, men förblir hängades och förflyttade till avdelning 2.

Så ser det ungefär ut, jag vet att jag borde slänga halva garderoben, eller iaf ge det till röda korset, men som sagt så är det så svårt. För plötsligt kommer den där dagen då man står där med den där kjolen som bara skulle gå så bra till den där tröjan, till din stora förvåning och förtret, har du slängt tröjan. Och det tjejer, vill vi INTE ska hända.

Och då har vi inte ens tagit upp skoavdelningen, den tar också väldigt stor plats. Tänk dig alla möjliga situationer som någonsin kan hända, man kan faktiskt ha ett par skor för varje situation.

Detta kaos som råder i min garerob bidrar till att jag har mycket likasinnade kläder, man kan se en tröja på stan och vara helt övertygad om att man absolut inte har en sån och bara måste ha! Månaden senare hittar man, längst in, längst bort, en nästan på pricken lika tröja. Så detta kaos tär på min ekonomi.

Summan av kademumman; Jag vet att jag borde se över vad jag egentligen behöver ha och att man måste plocka ut guldbitarna av det som finns på marknaden och att man faktiskt kan fynda både här och där, men kanske borde tänka en extra gång innan man spontanshoppar. Men vi vet också att nya kläder får oss att känna oss fina, och det bidrar med ökad självkänsla och det in sin tur ett gladare liv.

Remember; What you wear changes how you feel!

Love Maary


Kommentarer
Postat av: mia

stockholm 22-23 mars? Vi kan bo hos anna! antingen den helgen eller den efter? kan bättre att den efter så man har fått lite pengar!

2008-03-11 @ 22:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0