Din mamma

Helt konceptet "din mamma" handlar ju om att trissa upp en person så mycket som det går genom att klämma på den svaga punkten, ens mamma.

Detta fick jag känna på igårkväll efter att jag och Mia vart ute på en spontanfylla på etage, faluns svar på spybar. Efteråt går vi bort till Gandi,
Det kommer fram en kille och ställer sig i kön bakom oss, på nått sätt börjar vi prata och han slänger ur sig; men jag knullar din mamma. I det ögonblicket känner jag att jag har två alternativ;

1. Jag försöker dra något ungefär lika lågt tillbaka till han om hans mor.
2. Jag svara med att min mamma är för fin för dig.

Jag väljer alternativ 2, men situationen slutar inte där.
Han slänger ännu en gång ur sig att han har haft sexuellt umgänge med min mor, denna gång känner jag att jag inte orkar och svarar; hoppas hon tyckte det var skönt.

Som en kall från ovan känner hans kvinnliga vän att hon måste lägga sig i och försvara hennes vän, så hon börjar, men hög stämma, berätta för mig hur respektlöst jag behandlar min mamma.
Men till saken hör ju den att ju mindre han kan trissa upp mig desto mer vinner jag, han ville att jag skulle kasta tillbaka saker men icke = han misslyckades.
Och så pass trygg känner jag mig i min och min mammas förhållande att jag vet att "din mamma"-skämten = luft. Jag älskar min mamma över allt och att en random kille står och skriker på stan att han har si och så, well fine. Jag känner inte att jag behöver ställa mig och skrika tillbaka "du ska inte säga så om min mamma" jag vinner inget på det.

En halvtimme senare står hon fortfarande och pekar med sina långa lösnaglar på mig och ältar samma sak och någon gång under den tiden har även hennes syster kommit med i konversationen, tyvärr står även hon och säger samma sak, så det blev lite tjatigt där ett tag.

En kort stund senare har hennes syster, äntligen, satt sig i taxin och tjej 1 står fortfarande och tjabblar med mig och från ingenting så ska jag helt plötsligt gå och be om ursäkt till hennes syster i taxin, jag ser ingen anledning och avböjer tacksamt och börjar gå mot våran taxi som kommit. Då blir tjej 1 plötsligt girls gone wild och tar tag i mig och skriker något osammanhängade, någon kille kommer och tar tag i henne och jag hoppar in i taxin.

Jag och Mia drar hem till Mia och somnar nästan på sturt.


Tjejerna den kvällen tar priset för "mest överdrivna 2008", och den här kvällen har jag lärt mig att vissa folk tar saker alldeles för personligt, vissa kan inte ta att folk försöker trycka på ens ömma punkter och kan bara inte låta bli att bita tillbaka.
Man måste kunna se över sånna personer, personer som inte vet någonting om mig som person, därför väljer man det klassiska konceptet "din mamma" för det funkar.
För det är personligt men man behöver inte veta något om personer för att hitta nått att trycka till den på.

Jag säger som Andrés; Drum n Bass - In your face!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0