19 Mars

Oh en sån skön morgon, man fick äntligen sova ut lite! Med tanke på att jag i förrgår morse väcktes kl 7 på morgonen av att mamma ville att jag skulle åka och hjälpa min bror. Syskonkärlek är det.
När jag drog upp min rullgardin imorse så snöade det fortfarande.
Hur ska jag nu kunna använda mina, nästan sprillans, nya adidas honey mid. Dom är så snygg och jag längtar tills det blir torrt ute så man kan ha dem på sig, med gott samvete.

Idag är det jobb från 14-21, rätt ok tid med tanke på att man får sova ut på morgonen och får chans att ha massa egotid och det är nog bäst att passa på med tanke på att ja den närmsta vecka ska åka till fjällen med min familj, där finns inget eget rum som man kan stänga in sig i när man bara vill komma på en stund, iofs har man hela fjällen att spatsera runt på.
 
Igårkväll myste jag till det med lite gott te och en macka framför filmen reign on me, en otroligt bra film där Sandler, enligt mig gjort sin bästa roll hitills.

Händelssrik dag på jobbet, PRO var hos oss och spelade och sjöng. Tanterna och farbröderna tyckte det var jättetrevligt och kaffe och fikabröd fick de med.
Dagen rullade på, min medarbetare kokade pastan för lite tid så det var knappt någon pensionär som ville äta det.
Sen var vi klarade med allt kl 20, jag tror pensionärerna var trötta efter en sån händelserik dag, och vi slutar 21. Så jag tog det mogna beslutet att torka av golvet, mest för att få tiden att gå.

Men innan jag åkte till jobbet fick jag lov att skjutsa min mor till akuten för hon hade trampat snett och vi trodde att hon möjligen hade fått en spricka i foten, så var dock inte fallet som tur är. Och jag hade fått dragit hemifrån utan lunch, så det blev till att stanns på ICA Maxi och köpa mig en groumet pastasallad, vidrigaste jag ätit på länge, och vem står inte i kassan om MR J? Han var dock inte lika trevlig som vanligt.

Innan jag fick det hiskliga samtalet av mor så satt jag i min fröjd och tittade på Save the last dance, otroligt bra film alltså. Man blir allt lite kär när man ser den filmen och speciellt när låten True Color kommer. Då önskar man att en annan kunde bli utsatt för hundtricket.

Nu ska jag packa inför min helspäckade vecka i fjällen!

Stay black!
Fridens/ Maary


Kommentarer
Postat av: Anna

När får man se dagens outfit da? ;)

2008-03-19 @ 13:08:16
URL: http://anniich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0