Insikt som ger vuxenpoäng

I ren tristress idag tog jag mig en promenad, min ipod och jag.
Jag valde att blanda all musik på mp3n för att se vad jag hade för musik egentligen.
Efter ett tag, kom en låt, en låt du skickat för längesen.
Jag fick lyssna ordentligen på den, på texten.
På nått sätt blev jag arg, på nått sätt blev jag glad. För det visar bara på..


Jaja, ni kan lika gärna punscha "I hate to say I told you so" i fejjan på mig direkt, så har vi det överstökat, för det är exakt så det är.
För ja, det tog tid - men bättre sent än aldrig, men så bra jag har mått de senaste månaderna har jag inte gjort på hur länge som helst.

Kanske borde Sara Bareilles låt Love song kommit lite tidigare, kanske hade det vart en lite hjälp på vägen.
Men det tog tid att inse att de dagarna i solen inte var värda efter alla dess dagarna i spöregn.
Ung och dum är nått så sjukt sant, där var jag och där var du.
Kanske lite för unga, kanske lite för dumma.
Kanske jag mer dum än dig.
För din charm, den går inte att komma undan, du var där med ditt leende och jag föll.
Kan ha var min bästa sommar, precis fyllda 18. Kan ha var min sämsta sommar, med tanke på att jag kunde ha gjort så mycket mer av den än att lägga min energi på någon som endå inte var kvar där när det tuffa började igen.

Men jag vet, jag känner dig som en öppen bok. Jag var där, jag har alltid vart där.
Och det som gör mig så arg är att du inte gör nått åt dina tankar och känslor, du sitter och säger till mig hur du inte kan vara dig själv och du berättar för mig hur du skulle vilja leva ditt liv. Men vakna upp och gör nått av det!

Kanske inser jag att det är en omöjlighet att kunna undvika dig, av olika anledningar.
Att jag endå någongång skulle träffat på dig, så egentligen kanske man kan se att det var lika bra att det skedde, för nu har vi fått det överstökat. Jag vet, alla trodde - jag trodde, vi behövde tid att växa på oss, att växa upp.
Men nu, idag så vill jag inte veta, jag vill inte höra.

Så här i efterhand så kanske det hade vart bättre om du firat midsommar hemma den sommaren, för du har verkligen inte varit värd det här.
För du är en skit människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0