Yxmördare

Ja, jag läste Oa's blogg för ett tag sen. Om hans små förberedelser inför nattens påträngade mörker.
Då slog det mig, jag är exakt lika dan.
Jag MÅSTE sova med dörrens stängd, annars för jag för mig att jag inte kommer höra om denna inbrottstjuv kommer inklampades på mitt rum. Vad det nu gör för skilland om jag hör personen eller inte.
Samma gäller det med fönstret, jag kan inte sova med det öppet. Även om jag har säkerthetsspärr, ÄVEN om vi bort i ingenstans dit rånare nog inte ens orkar ta sig. Så nej.
Sen kommer vi till det sjukaste..., så jag har dörren och fönstret strängt.
Jag kan inte sova utan täcke, har jag inge täcke på mig så känns det som att denne inbrottstjuv, som inte kunnat tagit sig in på mitt rum utan att jag hör p.g.a den stängda dörren, kommer typ ta tag i mig, kanske äta upp mig eller nått. Det vet jag ju inte än..

Borde jag gå i terapi? Funkar någon form av Stig H. Olsson-grej? "Jag kan sova utan täcke, jag är inte rädd"
Eller måste jag här, kanske början, annonsera efter en vakt? Och i sånt fall, kommer jag kunna lita på han?

Mysteriet är stort, mitt rum - ganska litet.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag kan inte heller sova utan täcke men tror inte det har så mycket med inbrottstjuvar att göra utan att redan innan vi föddes så är vi van att ha nånting runt oss och känner oss trygga med det. :)

2008-07-24 @ 11:45:25
Postat av: Anonym

Det är ju sjukt många som känner som du..

Den uppfattningen har jag fått iaf, rädd för att garderoben är öppen osv.

Jag måste ha släckt överallt men TVn måste typ vara på men är pga andra saker.

Täcke är nog som föregående talare att sedan födseln är täcke en trygghet.

2008-07-24 @ 13:38:23
Postat av: Sofie

Åhh haha jag kan inte heller sova utan täcke jag är livrädd. usch tror också att det är någon som ska komma och ta mig! haha

2008-07-30 @ 01:08:58
URL: http://superslurp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0