Here we go; summeringen av URF-08!

Jag startade från Falun 8 på onsdagsmorgonen för att hämta upp Lis och Tina i Borlänge. De kom som två luffare, haha så mycket packning! Trodde aldrig det skulle få plats i min lilla bil, men på nått magisk sätt slukade åket allting och vi begav oss mot Uppsala och förväntningarna höjdes ju närmare vi kom.

Linda satt först i kön så vi hängde på henne, efter vi setat där en halvtimme fick vi beskedet att banden var försenade och campingen skulle öppna mellan 14-15, men inga sura miner för det. Vi drack öl och kickade boll.
Efter all väntan kom vi in och slog upp vårat camp, det blev sjukt bra!
Jag slog upp mitt Rusta-ruckel, som jag hade inhandlat för hela 99 svenska riksdaler. Det sög totalt, och hade ingen tak så det skulle ha regnat in i det, och eftersom att det spöregnat allt dagar så you do the math.
Då kommer räddaren J och sa; jag har ett jättestort tält, du kan få sova där. Happy Mary!

På onsdagen var det ju inga band som spelade så då chillade vi mest, och drack öl.
På torsdagen spelade Chords och Burro Banton, så vi var och såg dom. Jag har kört pensionär-style hela Uppsala så jag har knappt vart full, stått längst bak på alla konserter och bara vart allmänt seg. Fattades bara rullator..
Då hade jag fått komma in gratis, för personen över 60+ kom in gratis på festivalområdet. Och jag har lätt vart över 60 i själen dessa dagar haha.

På fredagen kom jag knappt ihåg vilka vi såg, men det var en helt ok dag! Men då var jag så trött att det kändes som att de var sista kvällen och att vi skulle åka hem imorgon, men icke. Och man sov så dåligt, på kassa liggunderlag. Dock hade jag rakt under där jag sov, haha. På söndagen insåg jag att J hade legat i värsta gropen typ, haha inte undra på att han hade ont i kroppen.

Lördagen var vi och tittade på skatetävlingen och grafittin. Det var mycket lyckat! DJ Large vände skivor och sådär. Sen åt vi gooodaste thai-maten! MMMH! Nudlar med fläskkött wokat i ostronsås!

På lördagsnatten skulle vi se Massive B som var sista grejen som hände, men då höll jag på att frysa ihjäl. Så jag var en ännu störra partypooper och drog tillbaka till campet och J hängde kvar hos sin vän Henke.

På söndagen var det både skönt och vemodigt att packa ihop sakerna. Skönt att komma hem till sängen men tråkigt att behöva säga hejdå. Fast vi säger inte hejdå, vi säger - vi ses.
Lisa skulle till Sthlm med Jonas så det var bara jag och Tina i bilen hem, sen hade vi sällskap med Bisse, killen-som-inte-sa-nått och Punkarn. Fast de åkte före i en annan bil, sen stannade vi på en mack och åt glass, mmh det var trevligt!
Jag tror absolut att jag kommer träffa dessa människor igen!
Och dig, det måste jag.

Idag åker jag till Sthlm för att fixa med visumet.
Jag kommer kanske hem imorgon eller på fredagen, sånt får visa sig.
Vi ses!

Love Maary


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0