Minisemester i Uppsala

I måndags tror jag alltså till Uppsala för att besöka släkt och min kära vän Mary.
Min faster mötte upp mig på stationen i Uppsala sen gick vi och åt lunch. Efter det blev det shopping, jag lyckades hitta;

- Otroligt mysigt klänning från Gina, har den i armygrönt också.
- Basic linne från Gina, måste uppdatera lite.
- Ett snäckhalsband från Innersoul, Hollywood.
- En tee med dollarsedel på. Bling, bling.
- En vanlig munkjacka, grå, helt ok. Prisvärd

Jag hade tänkt att inskaffa den otroligt snygga elementryggan som jag tittar på så länge, men det blev inte så. Ångrar mig nu dock, men men.

Efter det tog vi det mest lungt och sådär.

På tisdagen drog jag till Katalin runt halv 2 tiden, träffade Maria och modellerna, de tränade lite och fick sina kläder. Träffade även den otroligt rappkäftade Mark in da park han skulle stå för snacket på kvällen.
Sen droppade underhållningen in och runt kl 6 dök Adam Tensta upp. Med sina bodyguards, haha. Runt kl 7-8 började folket komma, och runt halv 9 drog showen igång.

Mark drog upp på scenen och drog några moves, schyssta skämt och presenterade hela föreställningen.
Sen var det en omgång kläder.
Sen drog Professor P och Akilles igång, riktigt bra!
Sen var det en omgång med kläder.
Sen drog Kung Henry och DJ Low Cut igång, Jag blir mer och mer imponerad varje gång jag hör honom. Skriva borde införskaffas!
Sen var det en omgång med kläder.
Sen drog, det alla hade väntat på, igång. ADAM TENSTA! Dock så försökte de få pubilken att sjunga med, vilken inte lyckades första gången och inte 511 gången heller. Pinsamt när de inte sluta efter så många försök. Han slutade med "my cool", vilket man kunde förstå. Jag har bara hört den låten av honom, men de andra låtarna var helt ok. Väldigt roligt att han satt uppe i omklädningsrummet, innan showen drog igång, och tittade på youtube-klipp från hans konserter, haha.

Modevisningen vart riktigt lyckad! Bilder kommer senare så fort jag har fått Erik att fixa bilderna.
Shown vart slut ungefär vid 22, och efter det tog jag och Petra sällskap upp på stan, sen tog hon sin buss och jag promenade hem. Uppsala är en väldigt fin stad och jag kan absolut tänka mig att bo där. Men jag har stora planer innan jag har tänkt att bosätta mig någonstans by myself igen.

Dagen efter så gick jag och faster och åt på Subway, det var en kulinarisk upplevelse för min kära aunt. Men hon gillade det och jag älskar Subway, kommer det någonsin komma till Falun?!
Jag drog hem med halv 5- tåget. Var en riktigt lyckad minisemester. Jag drar nog tillbaka rätt snart :)

Som sagt, kort kommer sen!

"So let me on down 'cause time has made me strong
I'm starting to move on, I'm gonna say this now
Your chance has come and gone
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0