Hej hej äldrevården!

Jag är en stark människa, som absolut kan säga nej när chefen ringer;

C: - Hej Maria, jag vet att du ska jobba mellan 14-21 på söndag.
M: - Hej, ja jobbar på söndag, ja.
C: - Det fattas folk mellan 7-14, på söndag.
M: - Jaha..
C: - Så jag undra om du kan jobba mellan 7-21 på söndag?
M: - Alltså, jag vill ju inte helst.. finns det verkligen ingen annan?
C: - Nej, du är våran sista utväg.
M: - Jaha, ja men då..kanske.. jag kan då..
C: - Men gud va snäll du är Maria! Tack, tack tack tack!
M: - Ja, jo.
C: - Ha det bra då, hejdå.
M: - Hejdå

Jag är världens klenaste människa, så hejja hejja jag har jobbat 45 h + denna vecka. Grattis vikarien Maria, jag behöver ju iaf inte sitta hemma och rulla tummarna.

Nu ska jag till jobbet.

Ses!

Kommentarer
Postat av: felle

Pussy ;)

2008-04-26 @ 13:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0